Kinder Surprise

2012-10-13
00:09:00

Hemma i Barcelona!
Helt sjukt att ett annat land, en annan stad, är mitt hem nu. Självklart kommer Sverige alltid vara mitt hemland  och bla bla men detta är ju ändå hemma nu! Tror jag kan vänja mig vid det ;)
 
 När vi precis stigit ut ur bilen i Barca! Skönt att sträcka på sig i en liten park och rasta hundarna lite :)
Vår lilla lägenhet då. Väldigt stökigt men börjar se bättre ut nu haha
Gillar starkt den gammaldags stilen med dörren, bjälkar i taket m.m.
 
 
 
Utsikt från vår balkong nattetid
 
 
 
Utsikt från balkongen dag/morgontid
 

Jaaa, har väl bott här i en vecka nu tror jag (har nada koll på dagarna) och än så länge känns det riktigt bra. Har nästan slutat röka (tar kanske nåt bloss vissa dagar när jag ärpå dåligt humör), är ute och springer längs havet va varannan dag, börjat spela gitarr igen, försöker lära mig spanska, ska nog börja rita igen också. 
 
Dessutom blev jag erbjuden jobb utan att ens söka! Gick förbi ett café utanför oss, som jag nog går förbi varje dag, när en kille som jobbar där bjöd in mig på både kaffe och stoora muffins bara sådär. Han hade hälsat på mina hundar nån gång och han själv hade två så var väl därför. Men i alla fall, när jag berättade att jag har jobbat som servitris i Sverige så frågade han om jag ville ha jobb för en han kände kanske behövde hjälp på sitt ställe. 
Känner mig så jäkla grym som bara får jobberbjudanden sådär ;)  Eller kanske de bara är väldigt trevliga här haha
Ska i alla fall kolla upp mer om det så kanske det går! :) ~
 
 

Kommentar:
#1: Glenn Henner

Hej min kära dotter!Roligt att det går bra för dej.Saknar dej hoppas jag kan komma ner till dej i vinter.Vilka fina bilder det verkar vara fint där skönt att du känner dej hemma där.Vi finns förstås kvar här också.Jag mår bra det verkar du också göra vilket glädjer mej mycket.Ha det bra vi hörs många kramar Pappa:-)

2012-10-14 @ 04:14:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: