Kinder Surprise

2012-12-06
20:02:37

Parc Güell
Vilket break det blev härifrån helt plötsligt då! Tänkte i alla fall slänga in ett inlägg med många bilder från helgen när vi beslöt oss för att möta upp några andra svenskar och vandra upp till park Güell. Och jag antar att ni redan har en hum om vilken park jag menar här i Barca då den och dess arkitekt Antoni Gaudi är så kända. Man kan se en del av hans verk lite här och där, alltid lite utstickande från allt annat. Sen var det ju också så att han trippade när han jobbade med parken så man förstår ju hur han fått fram idéerna hahaha
 
Tyvärr så var vi så hungriga och trötta när vi kom fram att vi endast var där en liten stund innan vi begav oss hem igen men man fick en del fina syner ändå. Dum som jag är glömde jag självklart fota själva keramiken som har en stor del i det hela men får bli till nästa gång helt enkelt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Parken ligger ju ganska långt upp och wow vilken utsikt det var! Vi hade kunnat gå högre upp dessutom men som sagt så var vi sega redan när vi kom dit.
 
Nu ska jag börja skriva upp några "dagens spanska ord" som vi ska ha framme här hemma. Har inte råd men nån kurs kanske men spanska ska jag minsann lära mig! 
Wish me luck ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: